Blogger Layouts

Tuesday, March 24, 2009

..CorEtaN hAti dAlaM mEnaNti pELaNgi kEgEmbiRaaN..


Aku termenung jauh mengenangkan bintang-bintang berkelipan,bulan purnama mengambang kemegahan menceriakan halaman langit kegelapan...begitulah gambaran hati ini yang ingin ku kecapi dalam peredaran hidupku...Tatkala mengenagkan kegembiraan hati ini berbaur keresahan...menangis menahan serpihan duri yang menikam dan tertanam disudut hati suci ini..semakin hari,semakin parah..mungkin sukar untukku ubati meskipun berpuluh doktor dan dukun cuba merawatnya...Namun ku tetap menunggu cantuman "puzzle" hatimu melengkapkan kekosongan hati ini...Tatkala aku mengenangmu jiwa ini dihantui seribu satu kenangan yang terpahat dan terukir bersamamu...aku menangisdan cuba untuk menepis tangisan itu dengan hadirnya seorang kawan..kawan yang aku sayang...kawan,,,aku gembira melihat telatahmu dalam kemesraan bersama teman hidupmu...aku tumpang gembira sehinggakan terlupa seketika akan kesakitan yang dialami meskipun jauh disudut hati ini aku sedih teringat akan si dia yang aku sayangi...Aku ingin mengecapi hidup seperti orang lain,menikmati keindahan dunia bersama rakan-rakan.Namun,apakan daya hidup ini xselalu indah...Teman,cubalah kamu renung sejenak...apakah teman hidup lebih penting dari segalanya dalam usia kita yang masih mentah ibarat setahun jagung...Fikirkan seketika,sewaktu kamu gembira bersama teman hidupmu,rakanmu tersenyum gembira memberi sokongan kepadamu...Ketika kamu kesedihan...menangis kerana orang yang kamu sayang,rakanmu menangis keranamu...Tidak terfikarkah kamu nilai persahabatan itu lebih berharga dari nilai sebuah jalinan mesramu bersama si dia....Bagi aku hidup tak lengkap tanpamu yang aku sayang...Apakah aku bersalah,hadir menjadi rakanmu tatkala kamu bersamanya...Adakah aku penghalang hubungan antara kamu???Sebaiknya aku berundur diri memberi ruang antara kamu...Aku sedar aku hanya seorang kawan yang menumpang kegembiraan orang lain...Apapun aku hanya dapat berdoa agar kamu sentiasa diberkati-Nya...semoga hubungan kamu kekal selamanya...Amin...






salam sayang sahabat


_ANNA_

3 comments:

~ruby~...\(",)/ said...

kawan ttap kawan..kite mula ngan baek, so we must have a happy ending in our frenship..baru satu masalah timbul, kite dah mcm ni..dah xmcm dulu..sepatutnya kite same2 btulkan mane y salah..bukannya dgan cara mengundur diri..tu bukan penyelesaiannya

Kendo said...

hidup ini penuh warna..ade itam,ade putih,biru,kuning,hijau, macam lg..
dunia pun penuh misteri..malam, siang,hujan,ribut,cerah,mendung,..

sama la macam kawan.. ade time hepi ade time sdey2..ade time upstream and downstream..
jgn la sbb 1 masalah dh server down..uhuh
IKHLAS la berkawan..
member pernah pesan walaupun berkawan 1000 tahun still xkan memahami kawan tu 100%,sedangkan adik bradik boleh putus..
de root is IKHLAS n kerBERKATan
so bersederhana r..

*aku pun bukan la kawan y baik..

anahraf (^-^) said...

thanx fren...
sowi sgt2 kat yg terasa...aku bkn nk cari pasal..just for luahkan pe yg terpendam...aku xtau nk ckp cmne...so,lbh baik aku luahkan lam blog yg diibaratkan sbg diari aku..aku mls nk merumitkan keadaan sbb 2 aku ase aku lebih baik berubdur diri tuk memberi ruang...mmg nasib aku dari dulu lagi...sbb aku terlalu syg akan kawan sehingga kan hati aku xterjaga demi kawan..aku rela berbuat apa shja asalkan kawan kau hepi...aku pn xphm ngn pangai aku ni...adakah aku terlalu baik atau sebaliknya...hanya kamu yg dapat menilai diri ini...
salam...